loading...
mahd1
mahd1 بازدید : 205 نظرات (0)

گوزلرین آچ بیر گئجه تا من گوروم میخانه نی
( چشمهایت را یك شب باز كن تا من میخانه را در آن ببینم )

دونیانی ترك ایلییپ من دولدوروم پیمانه نی
( دنیا را ترك كرده ، پیمانه را پر كنم )

بی وفا اولسا نیگاری بیر كسین بیچاره دیر
( اگر یار كسی بی وفا باشد ، او بیچاره است )

بولبولون حالین دوشونمز گول، دئمه افسانه نی
( حال بلبل را گل نمی فهمد ، پس افسانه سرایی بس است )
 
اوت توتار عشقین یولوندا جان ورر بیچاره شمع
( شمع بیچاره در راه عشق آتش میگیرد و جان می دهد )
 
اما عاشیق سویلیرهر كیم گوره پروانه نی
( اما عاشق دوست دارد كه هر كسی پروانه را ببیند )
 
قانلی كونلوم گوزلییر یول تا سنه قوربان اولا
( چشم خونبار من چشم به راه توست تا قربانت شود )
 
گل بو هیجراندان خراب ائتمه داها كاشانه نی
( از این هجران بیا و دیگر كاشانه را خراب نكن )
 
هر كونول الدن وره یارین او بیر ویرانه دیر
( هر دلی كه یار خود را از دست بدهد یك ویرانه است )
 
بیر نظریار ائلسه آباد ائدر ویرانه نی
( اگر یار یك نظر بكند این ویرانه آباد می شود )
 
گر منی چكسن دارا اولدورسن الدن توتمارام
(اگر مرا به دار می كشی ، بكش ، من تو را از دست نخواهم داد )
 
اولدور نده اوپ محبتدن دل دیوانه نی
( آری بكش ، نه این كه از روی محبت دل دیوانه را ببوسی )
 
عاشیقه بیر گون دئدیم ترك ائله او یاری ، دئدی
( یك روز به عاشق گفتم ، یارت را ترك كن ، گفت )
 
 بیلمیسن عشق آتشی له یاندیریپ غمخانه نی؟
( نمی دانی كه با آتش عشق غمخانه را به آتش كشیده است ؟ )

هامینی ترک ائلرم هر کیمسه واردیر دونیادا
( همگان را ترك می كنم ، هر كسی كه در دنیا هست )
 
اما من ترك ائدمرم او ساقی دوردانه نی
( اما من آن ساقی دردانه را ترك نخواهم كرد )
 
سنده گل ترک ائله مسجید تا گئدخ میخانه یه
( تو هم بیا مسجد را ترك كن تا با هم به میخانه برویم )
 
توبه ائد ،سن محرم اول اوپ دیلبر جانانه نی
( توبه كن ، تو محرم شو و دلبر جانانه خود را ببوس )
 
سونرا گل با هم "وفا" جاندان اولاخ قوربان اونا
( بعد بیا ای وفا تا با هم از جان و دل قربان او شویم )
 
آغلایاخ شاید اشیدسین گریه ی مستانه نی
( گریه كنیم با هم تا شاید گریه مستانه ما را بشنود )
برچسب ها mahd1 ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 799
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 30
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 74
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 90
  • بازدید ماه : 1,049
  • بازدید سال : 41,705
  • بازدید کلی : 885,628